23 Temmuz 2013 Salı

Ayasofya

Gezilerimden İlki AyaSofya oldu ilk kez AyaSofya'yı ziyaret ettim çok merak etmeme rağmen bir türlü fırsat bulamamıştım, yaratamamışmıydım yoksa olmamışmıydı neysem işte bu sefer kırdım tabuları İstanbulda yaşıyorum nasılsa yavaş yavaş gezeriz dimi ama...
Gezelim görelim :=))




Eski insanların cok kuvvetli ve uzun boylu oldukları bu demir kapıları yapıp takmalarından belli oluyor.




Tavana Yapılan Desene hayranlıkla baktım.....



Zindana giden bir yol zannettiğim bu yol Ayasofya nın ikinci  katına çıkıyormuş :=)))

 







Muhsem sanat eseri yapanin mekani cennet olsun.








Direklerin istifine, desenine kısaca bayıldım....







Avizelerin büyüklüğü ve tarih havası muhteşem....



Bunlar yapılıp satılan aksesurlar.














 
 
Duvara yapılan motif muhteşem...
 

 
 

 













 








Bizans İmparatorluğunu Taç giydirme kutsal yeriymiş.

 



Kiliseden Camiye döndürüldüğü zaman yapılan Minber....



Meryem ana ve Hz. İsa muhteşem bir eser bakmaya doyamadım helede tavana  yapılmış bir emek olunca....








 








Burası Ayasofyanın arka bahçesi orada dururken biran o zamanlarda yaşayan insanları gözümde canlandırdım....






Buranın ne olduğunu anlayamadık :(